بلاگ

پیامک یا رسانه های اجتماعی؟ کدام تأثیرگذارتر است؟

پیامک از لپ تاپ
0
(0)

تبلیغات موثر هر روزه افراد بسیاری را برای خرید محصولات و استفاده از خدمات شما ترغیب میکند و این تبلیغات در بسترهای مختلفی مانند رسانه های اجتماعی یا پیامک تبلیغاتی می باشد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خود را در تاثیرگذاری تبلیغات و جذب مشتری دارند.

ارسال اس ام اس تبلیغاتی و استفاده از شبکه های اجتماعی این روزها هردو به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی کسب و کارها شناخته می شوند. هرکدام از آن ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند ، اما سؤال اینجا است که کدام یک از آن ها می تواند تأثیرگذاری و بازدهی بیشتری به همراه داشته باشد؟

دسترسی مخاطب

در حال حاضر بیش از 90% بزرگسالان در کشور دسترسی به تلفن همراه دارند. از آنجایی که همه ی گوشی های تلفن همراه قطعاً امکان دریافت و ارسال پیامک را دارند، قطعاً مخاطبانین پیامک با تعداد سیم کارت های فعال برابر خواهد بود. البته امروزه بسیاری از رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر از طریق تلفن های همراه هوشمند قابل دسترسی هستند. اما باید در نظر داشت که قطعاً همه ی افراد از تلفن همراه هوشمند استفاده نمی کنند.

دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

ارسال پیامک

طبق آمارهای رسمی، بیش از 90% پیامک های تبلیغاتی در سه دقیقه اول پس از ارسال باز و خوانده می شوند. علاوه بر این میانگین نرخ کلیک روی لینک ها و آدرس های اینترنتی ارسال شده در متن پیامک تبلیغاتی برابر با 36% است. به همین دلیل بسیاری از مشاغل از ارسال پیامک انبوه برای معرفی سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند.

کاربران تلفن همراه به طور میانگین روزانه 150 بار گوشی های خود را چک می کنند. همچنین 86% افراد کمتر از نیم ساعت پس از بیدار شدن از خواب در صبح، اقدام به بررسی اعلان های تلفن همراه خود می کنند.

رسانه های اجتماعی

میانگین دسترسی به هر پست اینستاگرام در حالت عادی 50% است و از این مقدار نهایتاً 11% با پست مورد نظر ارتباط برقرار کرده و با محتوای ان درگیر خواهند شد. و یا توئیتر به عنوان یک شبکه اجتماعی که بیشتر بر پایه متن های کوتاه است، حدود 330 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد که فقط 145 میلیون آن ها فعال هستند و فقط 29% توئیت ها موفق به قرار گرفتن در کانون توجه می شوند.

طبق آمار منتشر شده از طرف توئیتر، به طور میانگین 46% کاربران فعال توئیتر در روز یک بار حساب خود را چک می کنند. همچنین کاربران فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرده اند که برای بررسی کامل محتواهای منتشر شده در این شبکه های اجتماعی نیاز به حداقل 20 دقیقه زمان دارند. بنابراین در بازدیدهای کوتاه روزانه احتمالا محتواهای زیادی را از دست می دهند.

نرخ تبدیل مخاطب به مشتری

به طور کلی می توان اصلی ترین عامل تأثیرگذار بر روی نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را استراتژی و اهداف اصلی تجارت ها از تبلیغات دانست. همچنین میزان شهرت و آگاهی مخاطبان درباره ی برند و کسب وکار و نوع کالا و یا خدمات مورد تبلیغات می تواند روی بازدهی پیامک تبلیغاتی تأثیرگذار باشد.

ارسال پیامک انبوه با سامانه پیامکی برای مشاغل مختلف، در صورتی که با استفاده از یک محتوای منحصربه فرد و تأثیرگذار صورت گیرد می تواند تا 23% مخاطبان را ترغیبب به خرید و درواقع تبدیل به مشتری نماید. اما این عدد برای کسب و کارهای اینستاگرامی در بالاترین حالت به 1.85% می رسد.

کاربری آسان

فارغ از اینکه از پنل اس ام اس برای تبلیغات استفاده می کنید یا شبکه های اجتماعی، همیشه نیاز به آشنایی کامل با ابزار تبلیغاتی خود دارید. علاوه بر این هر شکل از تبلیغات را که انتخاب کنید باید در آن زمینه اقدام به تولید محتوا نمایید. قطعاً ساده ترین شکل تولید محتوا، محتوای متنی برای استفاده در پیامک تبلیغاتی است.

برای ارسال پیامک تبلیغاتی، کافی است تا از یک پنل اس ام اس معتبر با امکانات مناسب استفاده کنید. نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارید و می توانید با استفاده از راهنمایی های موجود در سامانه با کلیه امکانات و کاربر آن ها آشنا شوید. در نتیجه می توانید تمام تمرکز خود را بر روی تولید بهترین محتوا و نوشتن بهترین و تأثیرگذارترین متن ها برای پیامک تبلیغاتی خود بگذارید.

اما در مقابل رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر و به روز رسانی هستند. خود این موضوع فضای تولید محتوا را رقابتی تر کرده و دائماً نیاز به کسب اطلاعات و مهارت های جدید برای تداوم در بازار رقابت است. همچنین در شبکه های اجتماعی برای حفظ رضایت کاربران و مخاطبان خود باید دائماً مشغول تولید محتوا باشید تا دنبال کنندگان خود را از دست ندهید. در نتیجه کار دشوارتری پیش رو خواهید داشت.

نتیجه : پنل اس ام اس ابزار بهتری برای تبلیغات است

با وجود اینکه ارسال پیامک در ظاهر به عنوان یک روش تبلیغاتی دیده نمی شود، اما پنل اس ام اس امروزه به عنوان یک ابزار سودمند بازاریابی شناخته شده که کاربرد آن برای بسیاری از کسب و کارها به اثبات رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی پیامکی و عضویت رایگان در پنل اس ام اس بهین پیام می توانید عدد 333 را به شماره 50002060 پیامک نمایید.

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای 0

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
کد کپچا
ثبت نام
ورود