آموزشی

سرویس های کوتاه کننده لینک

بهترین سرویس کوتاه کننده لینک
5
(66)

استفاده از لینک در پیامک‌ تبلیغاتی باعث می‌شود تا مشتریان شما به راحتی و با لمس صفحه و یا کلیک بر روی لینک ارسالی بتوانند به صفحه محصولات، پیج اینستاگرام یا آدرس اصلی سایت شما مراجعه کنند. به همین دلیل استفاده از لینک‌ها در تبلیغات پیامکی اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی افزایش فروش و درآمد شما داشته باشد.

اگر می خواهید لینک یا url مورد نظر خود را از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید اما به دلیل طولانی بودن لینک منصرف شده اید سرویس های کوتاه کننده لینک با تنظیمات و قابلیت هایی دارند به کمک شما می آیند.

استفاده از لینک در اس ام اس به عنوان یکی از روش های افزایش فروش باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام گیرد تا شانس کلیک کردن مشتریان روی لینک‌ها نیز افزایش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از ارسال لینک در پیامک باید انجام دهید، کوتاه کردن لینک است. اگر قصد ارسال لینک از طریق پیامک را دارید تا انتهای این مطلب همراه تیم سامانه ارسال پیامک بهین پیام باشید تا علاوه بر بررسی مزایای استفاده از لینک کوتاه با معرفی سرویس کوتاه کننده لینک با بهترین سرویس های کوتاه کننده ی لینک برای پیامک نیز آشنا شوید.

کوتاه کننده لینک چیست؟

لینک‌ها در واقع همان آدرس‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانیم به صفحاتی که به دنبال آن‌ها هستیم دست پیدا کنیم. هر صفحه اینترنتی آدرس یا لینک مخصوص به خود را دارد که به آن URL نیز می گویند.

اما مشکل اصلی اینجاست که گاهی این آدرس‌ها بسیار طولانی می‌شوند. پر از اعداد و حروف عجیب و غریب هستند که ما به عنوان کاربر شاید معنای آن‌ها را متوجه نمی‌شویم اما مرورگرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند مقصد را پیدا کنند.

کوتاه کنندگان لینک ابزار هایی هستند که به این منظور به وجود آمده‌اند و لینک‌های بلند و شلوغ را ساده‌تر و کوتاه‌تر میکنند. با استفاده از سرویس‌ کوتاه کننده لینک هیچ تغییری در مقصد ایجاد نشده اما آدرس جدیدی برای آن ایجاد می‌شود.

زمانی که خرید پنل پیامکی را به اتمام میرسانید، استفاده از این کوتاه کننده‌ها برای ارسال لینک در پیامک اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

دریافت پنل اس ام اس

برای شروع تبلیغات پیامکی فرم ثبت نام را تکمیل کنید👇

قبلا عضو شدم

چرا باید از کوتاه کننده لینک برای ارسال لینک در پیامک استفاده کنیم؟

بسیاری از پیامک‌هایی که دریافت کرده‌اید حاوی لینک هستند. همان طور که میدانید این لینک‌ها بسیار کوتاه، ساده و تمیز هستند. این اتفاق با کمک کوتاه کننده‌های لینک رخ می‌دهد. برای مثال در پیامک‌های بانکی آدرس سایت یا آدرس صفحه مربوط به اطلاعات تراکنش‌ها و در بعضی از موارد آدرس دانلود نرم افزار موبایل بانک در پیامک‌ها دیده می‌شود.

مزایای استفاده از لینک کوتاه

در ادامه به چند مورد از مزایای کوتاه کردن لینک میپردازیم که میتواند نقش مهمی در اثبات این موضوع داشته باشد.

کاهش تعداد کاراکترهای استفاده شده در پیامک

همانطور که می دانید پیامک‌ها دارای محدودیت کاراکتر هستند و هر ۷۰ کارکتر یک پیامک محاسبه می‌شود. برای اینکه تبلیغات موثرتری داشته باشید باید در تعداد کاراکتر محدود، پیام خود را به درستی به مخاطب منتقل کنید در چنین شرایطی استفاده از لینک‌های طولانی به لحاظ اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست.

شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های کوتاه سازی لینک به شکل قابل توجهی اندازه لینک و تعداد کاراکترهای آن را کاهش دهید و از فضایی که در اختیار شما قرار گرفته به بهترین شکل استفاده کنید.

این موضوع تنها به پیامک تبلیغاتی مربوط نمی‌شود. در پیامک‌های ارسال شده در سایت با استفاده از افزونه digits (دیجیتس) و یا لینک محصولات سایت نیز، ارسال لینک کوتاه شده گزینه بسیار بهتری نسبت به لینک‌های طولانی است.

افزایش نرخ کلیک

زمانی که لینک های بلند و کوتاه نشده ای را در متن پیامک خود قرار میدهید قطعا نمی‌توانید کاربر را به کلیک کردن تشویق کنید. این در حالی است که لینک‌های کوتاه به دلیل ظاهر تمیز و مرتبی که دارند می‌توانند توجه‌ها را به خود جلب کنند.

برای مثال اگر از افزونه پیامک گرویتی فرم در سایت خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید بعد از پرکردن فرم‌ها لینک خوش آمد گویی به همراه لینک یک محصولی با تخفیف ویژه را ارسال کنید، استفاده از لینک کوتاه شانس دریافت بازدید و فروش را افزایش خواهد داد.

برای اطلاعات بیشتر از مزایای لینک های ارسالی میتوانید مقاله ی “نکاتی برای ارسال پیامک تبلیغاتی پربازده” را مطالعه فرمایید

بهترین سرویس کوتاه سازی لینک

یقینا تا اینجا از مزایای لینک کوتاه و بهینه سازی لینک ارسالی آگاهی کامل را کسب کرده اید. در ادامه چند مورد از بهترین سرویس های کوتاه سازی لینک یا سایت کوتاه کننده لینک را به شما معرفی خواهیم کرد.

وبسایت yun.ir، بهترین کوتاه کننده لینک برای پیامک

از بین سرویس‌های کوتاه کننده وب سایت Yun جزو بهترین‌ها و پر کاربردترین‌ها است.

کوتاه کننده لینک یون به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی لینک صفحه مد نظر خود را وارد کنید و یک لینک کوتاه شده را دریافت نمایید. استفاده از یون همیشه رایگان است، لینک‌های کوتاه شده تاریخ انقضا ندارند و از همه مهم‌تر هیچ گونه تبلیغی روی لینک‌ها قرار داده نمی‌شود. علاوه بر همه این موارد وبسایت یون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا آدرس دلخواه خود را وارد کنند. البته آدرس پیشنهادی شما نباید قبلاً توسط فرد دیگری اشغال شده باشد.

وبسایت b2n.ir، آمار کلیک‌های خود را مشاهده کنید!

وبسایت b2n نیز کوتاه کننده لینک ایرانی است که مزایایی مشابه وبسایت Yun دارید. یعنی شما می‌توانید به صورت رایگان لینک‌های کوتاه همیشگی بسازید و حتی آدرس دلخواه خود را انتخاب کنید. علاوه بر این در وبسایت b2n این امکان فراهم شده تا آمار کلیک‌های انجام شده روی لینک را مشاهده کنید و آماری از میزان موفقیت کمپین پیامکی خود یا نرخ کلیک پیامک‌ها داشته باشید.

وب سایت bitly.com؛ بهترین کوتاه کننده لینک خارجی

سایت bit.ly یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین سایت‌های کوتاه کننده لینک خارجی است که در تمامی دنیا از آن برای کوتاه کردن لینک در پیامک استفاده می‌شود.

اگر به دنبال بهترین کوتاه کننده لینک برای پیامک هستید bit.ly نیز می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. با استفاده از امکانات این سایت می‌توانید آنالیز دقیقی روی لینک‌های کوتاه خود داشته باشید. با توجه به محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، برای دسترسی به این لینک نیاز به تغییر ای پی از سمت دریافت کننده پیامک می‌باشد پیشنهاد ما این است که از سرویس دهندگان ایرانی برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

در مقاله ی آموزش کوتاه کردن لینک جهت درج در پیامک. میتوانید آموزش های مرتبط با وب سایت bitly.com را مشاهده بفرمایید.

همچنین در مقاله ی لیست پنل اس ام اس های خارجی ، سایت های خارجی را جهت ارسال پیامک مشاهده نمایید .

معایب استفاده از کوتاه کننده لینک در پیامک

تا اینجا در مورد مزایای استفاده از کوتاه کنندگان لینک در پیامک و همچنین نحوه استفاده از کوتاه کننده لینک صحبت کردیم اما استفاده از کوتاه کننده لینک معایبی هم دارد.

زمانی که شما از سایت‌های عمومی کوتاه کننده لینک استفاده می‌کنید ممکن است در گذشته مخاطب شما از این سایت و کوتاه کننده لینک تجربه خوبی نداشته باشد.مثلا به دلیل دریافت یک پیامک فیشینگ!

از آنجایی که سایت‌های کوتاه کننده لینک اشتراکی هستند ممکن است اعتماد افراد برای کلیک روی لینک کمتر شود. راهکار این است که با استفاده از اسکریپت‌های کوتاه کننده لینک یک دامنه اختصاصی برای کوتاه کردن لینک های سایت خودتان داشته باشید تا علاوه بر کمک کردن به برندینگ شما اعتماد مخاطب برای کلیک روی لینک شما بیشتر شود.

البته سایت‌هایی مانند یون امکان ثبت دامنه اختصاصی در پلتفرم کوتاه کننده را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از یک کوتاه‌کننده لینک اختصاصی استفاده کنید.

هر زمان نیاز به راهنمایی های بیشتری در زمینه لینک های پیامکی داشته باشید میتوانید با کارشناسان فروش و یا واحد فنی و برنامه نویسی سامانه پیامکی بهین پیام در ارتباط باشید.

شنیدن صدای گرمتان باعث خوشحالی ماست

آیا این مقاله مفید بود ؟

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای 66

هنوز کسی امتیاز نداده ، شما اولین نفر باشید!

2 دیدگاه ها

  • بهنام می گوید:

    سلام، خودتان از کدام کوتاه کننده لینک استفاده می‌کنید؟

    • سامانه پیامک بهین پیام می گوید:

      سلام و درود
      سایت ما از کوتاه کننده اختصاصی خودش برای لینک های داخلی استفاده میکنه
      اما پیشنهاد میکنیم سایت یون گزینه خوبی برای کوتاه کردن لینک هاتون هست .

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارسال پیامک تست

جهت ارسال پیامک تست ، شماره تلفن خود را وارد نمایید
درخواست شما با موفقیت ثبت گردید !
متاسفانه خطایی رخ داده ، دوباره امتحان کنید !
ثبت نام
ورود